Meh jadi kawan saya.. ^_^

Friday, June 6, 2014

Yang Pergi dan Yang Berganti

Lama menghilang, tak juga..belum sampai setahun lagi kan.. :P 
Ada yang pergi ada yang berganti walaupun yang pergi tak sama dengan yang mengganti..
My didi kesayangan..sudah pergi March haritu...11 tahun bersama kami sekeluarga,akhirnya  didi pergi jua..
Yasmin, anak yang bongsu menangis berhari2..bengkak2 mata..yealaa dari lahir dia d temani didi..bila didi pergi dialah paling terasa.
mana tak terasa..berdua sentiasa bersama..kalah bff..gaya tido pun dah sama..
Aku pun sama..tiada lagi suara mengiow menyambut kami balik dari ofis. Tiada lagi geselan manja dia pada aku d kala aku menangis sorang2 dlm bilik (kes bergaduh laki bini.. :P ) 
Huiii memang gila ooo tanpa didi dalam hidup kami..lebih tepat tanpa kucen menghiasi keluarga kami...sunyi ya amat...
 
Didi dalam kenangan
Walaupun semasa pemergian didi aku berikrar taknak lagi bela kucen.. sebab kehilangan sangat menyiksa lagi memedihkan, tapi semua tu tak bertahan..mungkin dah biasa dari kecil kt Taiping penuh dengan kucen, apatah lagi besday Yasmin makin dekat dan hadiah yang dia mintak KUCEN...
Che abe memula berat hati..tapi dia lagi sedih tengok wife n anak bongsu menangis sebab hilang didi..so pengambilan kucen d luluskan... **chiken dance**
Welcome our new family..
Millie n Jebat
 
Millie
Jebat Aduka
 
Dah boleh jadi geng setelah hampir seminggu d kurung kandang bersebelahan.. memula memang la gado tapi dah tiap2 hari pandang muka masing2..cage pun sebelah2..lama mana sangat nak nyombong kan..
Sekarang ni, takyah cage dah.. dah bebas berlari dalam rumah.. cage bleh simpan dalam store
peneman setia d kala demam..

Nota Kaki : Didi tetap teristimewa d hati..bergembiralah d kau d sana d samping Penciptamu..

2 comments:

Shamsiah Abdul Rahman said...

Jebat Aduka tu hendem la..

lyzaCR7 said...

Perangai pun hensem kaksham.. peninnnn..c Millie pun tak larat nak layan..aktif memanjang..tapi itulah kebahagiaan kami sekeluarga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels