Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, July 31, 2012

Pabila Mama Rajin......

hee hee big grin
Kari sotong - permintaan Natasha..amat suka kari tanpa santan..
 
Hat ni plak yang kecil, Yasmin..ngidamkan suhun n fucuk, letakkan mushroom n telur.. seperiuk dia makan dari berbuka puasa sampai le tidur malam..asyik benor mengulangi sampai habis...
 
hohoho..ni mine n hasben pebret..kembung goreng dengan sambal ayam penyet..perghhhh..menambah tak henggat..pastu gado baju raya tukang jahit tak pandai jahit sebab ketat.. padahal makan tak henggat kan.. :P
 
hat ni plak, kesukaan anak2..triffle puding..baru buat 2 kali.. hahahaha...memang dasar "rajin" memasak kan.. 

Dan rasanya sejak blog ni wujud tahun 2009, inilah pertama kali aku buat N3 masakan hasil tangan aku sendiri...tu pun sila abaikan dari segi deco2, pinggan mangkuk cun2 ya..memang tarak..just snap2 je...
Ini juga tak lah bermakna, ni baru pertama kali aku masak kat rumah kan.. mau kena pelangkung dengan hasben..silap2 dapat pembantu rumah kekal (madu)angry.. baru ada akai.. raised eyebrows

Meh la puji2 komen2 kt N3 nie..bagi semangat kat aku yang "terlampau rajin" masak supaya pasni lagi banyak N3 "Pabila Mama Rajin" hahahahaha..demand tak henggat malu punya la... rolling on the floor

NoTa KaKi : Teringin nak tengok atlet Malaysia menang emas d Olimpik 2012 London...teringin tengok Harimau Malay mengaum hebat pabila bertemu lawan d padang ekoran kekalahan LAGI dengan team luar ManCity...tapi selagi sukan + politik = menghancurkan impian aku dan juga  rakyat Malaysia

9 comments:

Naqies said...

entry makanan tanpa resepi tak bole diterima...bak mai laa resepi triffle tu...errrgggg...

:: Mrs.Eady :: said...

rajinnnn :)

atty's said...

sedapnya triffle tu :)

ieja amieja said...

klu ank2 dan en somi mkn bertambah2, dah compom mama masak mmg sedap..apalgi lps ni leh la tepek byk2 pic mskan tu ye..sy pun suka puding tu..peberet ank2..

mummycda said...

lyza nampak sedap tue...mesti hubby sayang nie....hihihi..triffle tue menarikla...buh buah laici ke....tepek la resepi kat sini..:)

Shamsiah Abdul Rahman said...

Wahai Cik Lyza syg.. bak meh resepi sambal ayam penyet.. nmpk mcm menarik la..

lyza said...

Naqies
aci tak ai baru reply.. :P nanti ai type ya..tak sempat nak buat N3 pun lagi nie...

Mrs Eady..
Adoiii..nak dapat mood macam nie.. sebulan sekali pun belum tentu.. :P

Atty's
Untuk orang yang macam saya tak reti masak nie.. boleh la berbangga kejap.. hehehe...

lyza said...

Ieja
Agaknya dorang tambah nak sedap kan hati mama dorang yang sesekali mencemar duli ke dapur kut.. hehe.. tapi triffle nie memang sedap.. anak2 pun suka :)

mummycda
hehehe..malu plak.. :) ok..insyallah sehari dua lg akan d tempek kan.. :)punya la lama kan..dari July kan.. huhuhu..

Kaksham..
malu saya..huhuhu..dari July bw ke Sept.. agak2 valid lg tak.. :P

aiin baharom said...

wah....pandainye masak.....boleh tunju ajar ku sifu he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels