Meh jadi kawan saya.. ^_^

Thursday, December 29, 2011

Teka Teki

Wah wah wah..rasa lama gile tak update blog...
Cess..macam la ada yang heran kan...

Ok la memandangkan harini panas,baju d ampaian pun kering..maka aku pun suka hati baju dah banyak boleh d pakai....hehe..maka dengan ini, aku nak berteka teki teka tekuk..ular mati dalam senduk...
huiii..taknak ar jumpa ular dalam senduk..dah la aku malas masak..karang aku jadikan ular satu alasan taknak masak hari2...boleh gitu....
Ok back to tajuk N3...meh aku kasik aku gambar n teka tekinya..sapa sudi jawab la...

Cuba teka..air apakah ini?
Tea O?? Nescafe O??Siapa la yang buat nescafe O kedekut nie kan...langsung tak kaw...
Air Sarsi?? Nopeeeeeeeeee.....
Sume jawapan d atas salah......

Jawapan sebenarnya ialah.....
 jeng jeng jeng....cess..macam la saspen sangat...huhuhu...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Air paip d kampung kenangan Puchong Selangor setiap kali waktu hujan dan adakalanya tak hujan pun akan jadi sebegini setiap kali waktu senja...
Macam mana mau mandi dengan air cenggini..mau badan yang sedia gatal, bertambah gatal lagi..
Lagu mana mau masak nasi dan lauk pauk? Guna lagu tudung periuk ka??
Nak kena beli penapis air ke?
Kalau beli hat biasa, tak larat nak tukar..kalau air cenggini selalu, mau seminggu sekali tukar...
Kalau beli hat luar biasa yang harga ribu riban..apa yang aku perhatikan, penduduk d sini, takda la mewah dan takda la senang...biasa2 je..so untuk membeli penapis air yang berharga ribu riban, mungkin perlu berfikir berulang kali...
So yang boleh d lakukan...pasrah dan  redha je la....

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Iyza

Masyaallah...
keruhnya

Wassalam

lyza said...

Wsalam Atuk..
kan..tersangat le keruhnya...dah le time2 maghrib banyak air nak d gunakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels