Meh jadi kawan saya.. ^_^

Thursday, April 14, 2011

Makan Makan Makan....

Harini nak buat N3 pasal makanan la plak..gile cacamarba blog aku nie..asalnya hanya untuk fridge magnet.. tapi sekarang nie..dah macam2 d campak ke sini..dah tak sesuai lagi nama blog dengan intipati blog ni..
Pk banyak kali gak nak tukar nama blog..tapi segala nama blog yang aku suka..dah d ambil orang..NOT AVAILABLE...marah tul aku.. x-(

Wokeh..berbalik pada cerita makanan...pasal bubur..bubur manis..bak kata omputeh..dessert..:P
Aku paling suka sekali ialah bubur gandum dan bubur jagung...dan paling paling paling TIDAK termasuk dalam senarai kesukaan aku..bubur pulut hitam,bubur cha cha dan bubur kacang...

Tapi semalam petang,seorang chef masakan yang paling lazat dalam dunia nie (bagi aku la) datang, 
bawa setupperware besar (yang selalu orang isi kuih bahulu tu..gambar atas) bubur kacang + durian dan bila aku buka je tupperware tu..perghhhh baunya cukup menusuk ke lubang hidung aku..terus menikam kejiwa...
haruskah aku mengatakan bubur kacang masih dalam list KETIDAKSUKAAN aku??dari tupperware yang besar tu..tak sampai 2 jam..yang tingggal yang semangkuk ni je..:P
Tapi yang pastinya...bukan la aku sorang je yang makan...satu family n panjang2kan sedekah pada jiran2 yang lain....:D :D
Yang pelam n kedondong sayang tu buat cicah..kicap,gula,cili n belacan...perggghhhhh..cayaq ayaq lioq..=p~ juga d bawa dari chef kesayangan kelana Jaya...;)
kredit gambar tu FB Nisha.
Ni la chef paling hebat d dunia nie..My lovely ibu mertua aku...masakan yang selama ni aku tak suka..tapi bila kena dengan air tangan chef Edah...aku terus makan jadi menantu tak malu..kehkehkeh...Terima kasih mak sebab jadi mak mertua paling baik dalam dunia nie...o:-) **cam ayat bodek plak**  risau oo dapat mak mertua ala2 Kasim Selamat tu oooo :-s
DAN..........
My lovely,wonderful mama...Sayang mama juga...membesar dengan masakan dan kasih sayang tak berbelah
bagi dari mama...paling rindu dengan masakan bubur gandum n tempoyak ikan bilis...soooo yummmyy... 
:x =p~

Cantikkan my mum and my mil - love both... >:d<

2 comments:

Madam Sooyaree said...

Chef tersohor masak sedap kan! Aye dengar Helen mabuk durian, sampai RM 150 dia beli, dan makan!!!

lyzaCR7 said...

Nurul
ha'ah..tarak sapa leh celen oo... wahhh gile sehh...paling gile skali apsal helen tak ajak aye skali..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels