Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, June 8, 2010

Bual2 World Cup

Rasa aku la kan..minggu nie..atau mungkin sepanjang musim World Cup 2010 nieh..blog aku akan d penuhi dengan cerita ceriti pasal bola jek..Bagi peminat fm kt blog aku..(ada ke yang minat fm aku nieh??perasan je kan..:P) tapi tak minat bola sepak..sori la geng..aku telah d jangkiti demam bola..
Kali ni aku nak borak2 la sikit ada certain part yang aku cukup cukup cukup tak suka setiap kali tiba World Cup, Euro Cup or apa saja bola yang memaksa kita bangun awal pagi..
Statement yang aku rasa cam "bagus2" jek..tapi tak salah kalau kita saling ingat mengingati..:)
"korang ni dari layan bola awal pagi..baik bangun solat tahjud..ada gak pahala"
"bola boleh bangun..tapi time solat..liat nak bangun"
Bagi aku la kan..ni pendapat aku..takde kena mengena ngn sapa2 pun...hal bola,hal bangun malam tgk bola dan sebagainya..boleh la kita cerita ceriti dgn kawan2 kan..lepak2 kt mamak stall or mana2 kopitiam or Starbuck wahhh boleh borak sakan tuh..team mana menang.team mana main cam hampeh..pemain mana injured,or marah2 tak puas hati dengan pengadil sebab kasik kad merah kat pemain kesayangan kita.. or sepatutnya team ni dapat penalti..dan sebagainya la kan..1001 macam cerita kita boleh cerita dengan kawan2 kan...
Aku tak nafikan..waktu2 begitu (sepertiga malam) adalah waktu paling afdal untuk kita bangun,mengadu pada Yang Satu, Allah swt..detik yang begitu hening,sunyi dan sepi..dapat membuatkan kita kusyuk solat,mengadu, bercakap,menangis memohom keampunan dari Allah swt..tapi..takkan la hal solat tahjud,solat Istikharah,solat taubat dsnya kita nak cerita gak dengan kawan2.. takkan hal2 solat nak bagitahu semua orang kan...bagi aku..lebih afdal kita buat diam2..antara kita dan Allah..bukankah kita mencari keredhaanNya..if dah heboh sana sini..takut2 timbul riak..pabila dah timbul riak..mana nak dapat kerahmatan dan keredhaanNya kan..
So bagi aku..pada yang tak minat tengok bola tu,jangan la korang perlekehkan pada yang suka tengok bola bangun awal2 pagi..(psst..korang yang tak tengok bola tuh..ada bangun gak ke wat solat sunat :p) dengan kata2 yang menyinggung perasaan peminat bola (macam aku)..korang tahu ke peminat bola ni solat or tak? dan pada peminat bola (macam aku) if kena tegur walaupun dengan cara paling *@&#$^(@ korang jangan plak hentam dengan bahasa yang sama..cakap jek "insyallah" 
Biarlah apa jua ibadah yang kita lakukan hanya Allah jua yang mengetahui...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels