Meh jadi kawan saya.. ^_^

Friday, June 3, 2011

Pulau Perhentian 1

Pulau Perhentian?Stopping Island..betul ke? :)) :))
Asalnya aku pergi ke sini..Pulau Perhentian ..sebab aku dapat lucky draw dari Proton Edar..
Taniah utk diri sendiri =D> :D
Sebab beli kereta le..takkan beli washing machine plak kan..kehkehkeh...Aku beli Saga FL..bebenarnya my hasben darling yang belikan.. early this year..untuk kemudahan menghantar dan mengambil anak2 dari sekolah..dreba anak2.. :P
Then beberapa minggu guna kereta baru,orang Proton kol bgtau,aku menang voucher ni,masa tu dah suka la rasa nak melompat2..:x tapi bila that girl,minta aku jawab soalan..terus semangat aku merundum.. =(( yealaaa..aku ingat kena tipu ala2 gores dan menang tu kan...=))
Soalan tu..apakah slogan Saga FL...:-? haa amik ko..macam la aku tahu kan..kalau tanya pasal EPL ke..CR ke..bleh gak aku jawab..kehkehkeh..Tapi yang bestnya.that girl tolong lebih kurang..dan aku berjaya menjawabnya...tapi masa tu,taknak menaruh harapan..sebab..ntah la.. dah memang perangai aku camtu kut..selagi takda depan mata or dalam tangan..aku memang taknak harap lebey2..takut nanti frust menonggeng.. ~X(
Tapi tak lama pastu,Salesman - Abg Ram - kol my hasben,bgtahu voucher sudah sampai..yeahaaaaaaaaaa... sukanya aku...hehehehe.... \:D/
Salesman Abg Ram ni sangat2 d rekemankan.. :-bd sebab aku tak perlu tunggu lama utk dapatkan kereta.. tak sampai sebulan booking..dah dapat..pastu klau kita susah nak ulang alik ke tempat dia utk isi form n etc.. dun wori..dia akan datang walaupun kerumah or ke opis aku utk segalanya..and service selepas dapat kereta pun tip top..:D

Membaca segala voucher yang dapat,terms and condition bagai..done..paham..so bermula episod gugel menggugel mana nak g... :-/
Pilihan pertama - Pulau Redang - dengan penuh semangat..on 8 Mac 2011 aku send emel ke this travel agency..- mamat F la bkn nama sebenar..:P ..dia reply cakap taniah and mintak details yang aku tertinggal..and aku send again...
Tapi selepas tu..bermula laaa detik ngeri..8-X wahhh ngeri gitu..bebenarnya detik menyakitkan hati... X(
Tunggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu..:-w brapa lama daaa mau tunggu..:-w takda balasan.. Then on 23March aku send lagi sekali emel to that person..still NO REPLY.. #-o
Kol him on 30/31 Mac.. My hasben tanya dia napa takda reply emel..then dia cakap dah send tp not go thru..:^o nampak sangat penipunya..emel aku tak pernah ada masalah..kalau betul dia buat keje..n takleh send emel..napa tak try kol hp me or hp my hasben? Bodoh punya alasan...X( dia mintak kita kol dia balik..next Thursday 7 April - tapi dia boleh plak outstation to Langkawi.. X( beberapa hari selepas tu try to call him lagi..dia cakap..ok nanti i kol back..bila aku cakap "yea ke nak kol balik..b4 ni tak pernah kol pun.." dia cakap.."yeaa yea yea..nanti saya kol balik.."cam sial.. X( seharian tunggu tak kol2 pun..~X( aku dah rasa cam peminta sedekah plak deal ngn mamat sekor nie..menyakitkan hati..X( Aku tau la menda ni free, tapi free2 pun..jangan layan aku macam apa..lagipun sapa suruh korang yang gatal2 nk kasik voucher ni kat kastemer proton Saga FL kan...tak boleh buat..cakap tk boleh..taknak buat,cakap taknak..jangan diam macam tu je..aku tak tahu apa cerita..X( dari bulan Mac menanti..sehinggalah masuk ke April..X( end of April due date utk booking mana tempat kita nak g..:-t Dah la takda emel bgtahu status voucher nie..cuma sekali je bgtahu taniah..apa kemenda lu mamat...X( memang geram la deal ngn mamat nie..bz kut..tapi orang lain bz gak..setakat nak kol aku bgtahu status tak sampai 15minit pun..tak pun send emel tak sampai 1/2jam pun..susah ke?Teknologi makin canggih tapi mamat tu makin malas n bodoh tak menggunakan kemudahan tu.. X( X(
**masa ni mood yang sangat sakit hati dan geram oo..klau sumpah seranah aku tu d makbul..memang mamat tu dah mati kena sumpah dah..mujur la mulut aku ni tak masin..**

Taknak tambahkan sakit hati aku lagi..aku kol lagi sekali that travel agensi nie..tanya selain dari mamat bangang ni..dengan siapa lagi yang boleh handle voucher nie...masa makin suntuk..dah April ni.. :!!
Recep put me to this India guy - i think..that that guys ask me to send emel to Suhada n Ziemah... bermula dari saat ini..kerja aku menjadi senang..hati aku menjadi lapang...sentiasa ada update dari Suhada..walaupun masa tu tinggal lagi 5 hari bekerja untuk due date this voucher..tapi sayangnya..Pulau Redang date yang we'll pilih tu..tak available..Suhada inform since Mac lagi tak available..percaya je la..malas pening kepala..then she recommend us go to Pulau Perhentian...mood dah down..banyaknyaa masalah...tapi nak kata apa..on je la.. Perhentian pun Perhentian la..since aku pun tak pernah g sana lagi..try je la kan...
Dalam pada deal dengan Suhada nie..tetiba ada satu hal yang menyebabkan aku bengang semula..Mamat mangkuk hayun ni cakap..X( dia pernah send emel to me bagi details hotel n flight..tapi AKU TOLAK..gile ke apa..bodoh ke bangang..X( dah la tak tahu buat kerja..pastu buat fitnah plak..ntah ke bilanya dia anta details kt aku pun aku tak tahu...agaknya dalam mimpi ngeri dia kut..bodoh punya manusia..huii geram siot... X(

So bermula perjalanan percutian aku ke PULAU PERHENTIAN 30 May - 2 June..hanya selesai dalam masa seminggu..:-bd kalau aku tahu..baik deal awal2 dengan Suhada..dengan mamat bodoh tu..sebulan pun tak siap2 gak kerja..
Tapi kan..ada gak tapinya nie..hehehehe...last minute tukar date..mujur takda masalah..tapi on 27 May friday Suhada on leave, dia tak sempat or dia lupa kasik Service Voucher untuk aku bawa on Monday 30 May tu ke Perhentian..sabtu cuti,ahad cuti..so aku no choice..terpaksa kol lagi skali dat travel agency tanya siapa yang handle voucher proton ni selain suhada...siap tanya kt Recep lagi..klau boleh don't pun me on stupid guy.. tapi nak buat camne..mamat sengal ni je handle...so bercakap je la dgn dia..mintak service voucher.. ok dapat..tapi date plak salah..padahal dah kasik details tu..mintak dia betulkan semula..ok dah betulkan.. tapi nama aku plak salah...ishhh memang bengong tul keje dia nie..camne la this travel agency boleh amik mamat sengal ni kerja kat situ...takpun sebab aku dapat free voucher je..bukan bayar juta2an kat travel agensi tu.. tu yang kerek kut...emmmmmmmm....
Mujur semua settle..if idak..memang ke Tribunal Pengguna la jawabnya..dah kasik voucher percutian tapi taknak kasik kastemer guna..drag drag masa..buat kerja cincai..huh...

Niway...PERHENTIAN...here we comeeee......wiiiiiiiiiiiii.....mujur ada Nazri aka my cousin bagitau Perhentian ni memang best..so semangat yang merundum dari mula..kembali segar bugar menyala2.. nanti sambung..tengah edit gambar2 kt sana..;)

To Suhada - TQ so much.. :)
To Nazri - you make my day...love it...:D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels