Meh jadi kawan saya.. ^_^

Showing posts with label Buku dan Novel. Show all posts
Showing posts with label Buku dan Novel. Show all posts

Tuesday, May 17, 2016

XTVT Membaca Menyerang Kembali - Last Episode

Fuhhhh... tak sangka.. rupa2nya selang 2 hari aku terjah Maeps tahun nie.. Ahad, Rabu, Jumaat and last skali hari Ahad...
Hajat d hati nak jumpa Kak Lily.. nak suh dia sign novel2 lama dia.. gile dohhh novel dari aku sekolah tingkatan 4 gituuu.. kagum kaklily dengan aku.. hahahaha..




And bonus sangat sebab dapat jumpa UNSUNG HERO d situ.. Raja Shamri..
N guest what..dia sangat peramah sangat humble.. sangat baik.. Layanan 1st class seolah2 aku ni VVIP...I is terharu iolss..and aku tak tahu kenapa ada  gak yang sakit hati dengan dia nie..
Buat HERO aku nie.. teruskan usaha anda..saya dan masyarakat Malaysia d luar ni sentiasa bersama and...



Thursday, May 12, 2016

XTVT Membaca Menyerang Kembali Episod 2

Turn anak2 shopping buku dah lepas...
Now turn mak2 plak.. memang selalunya tiap2 tahun macam tu.. tak kosa mak nak bawak anak2 pastu nak nyoping buku sendiri.. confirm tak puas nanti.. N anak2 plak sakit kaki la.. lenguh kaki la.. penat laa.. nak air la.. lapar la... so baik mak terjah sendiri..

Tetambah dekat.. boleh drive plak tu.. memang heaven le walaupun memula tu complaint konon tak best tak macam PWTC kan.. :P

So xtvt terjah dari pkul 10am.. mak dah terpacak kat Hall A Maeps.. dengan sorang geng.. mak pun mula kan xpdc mencari novel... 

Hasil dari 10am - 4pm...  Macam tak banyak kan... kekononnya dah beli banyak hari pertama tu.. so rasa macam ermmm tak banyak la nak borong kan... dengan bangga tak bawak la trolly bag.. kononnya tak berat kan... Last2 amik koooo... Nasib baik ada booth Kakyati n KakSu NB Kara.. so menumpang laa plastik2 novel aku kt booth dorang..
TQ kakSu sayang....

 

 Kalau dah ada bola... muka CR7 plak tu kat depan.. harus la aku beli tanpa berfikir panjang.. Sebelah tu poster gergasi.. walaupun dalam majalah tu dah ada poster tapi mata ni bila dah nampak n hati plak dah tertawan...

 Novel budak2 untuk anak buah yang gile novel..









 Hamikkk ko.. tak tahu la bila boleh habis.. dulu b4 terjebak dengan hiking.. kejap je..
Now.... ermmm tunggu je la..

Wednesday, May 11, 2016

XTVT Membaca Menyerang Kembali

PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR MAEPS 2016

Well.. lama tak bercerita.. macam2 cerita ada.. dari gemuk jadi kurus..dari XXL jadi L..dari malas jadi rajin.. tapi tu semua nanti2 dulu la.. nak cerita pasal buku dulu...

#Pestabukunatarabangsakualalumpurmaeps2016.. tahun ni buat kat maeps serdang.. memula macam tak best nak pergi.. dah bertahun bertandang ke PWTC tetiba kena ubah ke Maeps plak.. sapa yang suka kan.. dengan tak tahu jalan (padahal dok dekat je.. puchong je pun.. lagi dekat ke Serdang dari ke PWTC kan.. saja ngade... ) Pengalaman sendiri terjah ke MAHA... kena naik bas bagai.. macam tak best gile sebab dok bayangkan nak bawa berbondong buku naik bas..

Dalam pada protes,,kononnya tak best.. kononnya susah..macam2 lagi la dok baca sana sini orang complaint kan...

So 1st day pergi ngn hasben n anak2..hari Ahad 1 May 2016 gile senang parking.. sebesar2 alam kawasan parking.. bayar pun murah RM3 compare dengan KL nunnn...

Hasil Rembatan hari pertama 


Meh kita close Up skit







Yang pastinyaa c anak happy dapat jumpa penulis kegemaran dia.. Ain Maisara



Okeh.. nanti sambung hari ke2 terjah plak...

Monday, January 30, 2012

Seisi Meletihkan Mata

Pheww....bukan mata je letih...badan aku pun tersangat laaa letihnya...kaki rasa nak tercabut je.. 
Tapi TERsangat  laa berbaloi - baloi menerjah ke KARNIVAL KARANGKRAF sabtu lalu...Walaupun orang cenggini...
 
 
Tu belum lagi nak beratur bayar..walaupun kaunter bayaran banyak, tapi tetap kena baris panjang...
Hat tu boleh tahan lagi..dah beli kan..kena la bayar... :D
Cuma...
Paling tak boleh blah nak cari novel..ayakkkk punya la susah nak menyelit d celahan orang ramai..pastu nak cari novel yang d kehendaki..perghhh cam mencari jarum dalam jerami.. 
Minta tolong kat adik2 kakak2 abang2 Karangkraf yang bertugas..dorang pun takleh nak bantu banyak sangat sebab novel dah berterabur dan bercampur aduk..Nak salahkan staff karangkraf pun takleh gak kan...So nak taknak redah gak la mencari..
Mungkin akan datang pihak Karangkraf kena fikirkan sesuatu or buat tempat yang lebih luas untuk booth novel novel ini
atau
Buat 2 3 khemah yang berlainan untuk 1-Novel Alaf21, 2-Novel Prima dan 3 - Novel Kanak2 serta Ilmiah 
Jadi pengunjung boleh ke Booth berlainan untuk mendapatkan novel yang d hajati..dan novel2 ini tak bercampur satu dengan lain..

Ini hasil terjahan d Karnival Karangkraf semalam..tu pun banyak novel yang d listkan tak dapat cari..
Ada yang kata "stok tak sampai lagi"..ada yang cakap " cer try cari kat depan tu" ada plak yang bagitahu       " kat rak tengah tu kak" 

 
 
Ni plak untuk anak2 dan hasben
Ini plak hasil terjahan d Booth Abg RAM (Ramlee Awang Murshid).
.Nak beli novel, novel dah ada..
 Koleksi novel beliau yang aku ada..siap ngn otograph lagi semua tu...mood bangga kembang idung cool
Kali ini cuma minta tolong abg RAM signkan 2 novel beliau yang belum d tandatangai...
Lepas novel..mug le plak...kalau kat PWTC..konpem tak dapat sign 2 novel..satu je boleh..:P
Sempat gak jumpa Attokz - Orang kuat Abg RAM..Sori attokz tak dapat sembang lama..panas.. hehe..
Ini adalah booth Abg RAM..mujur la time aku sampai tu, tak perlu Q panjang..dengar cerita on Friday, ada pengunjung beratur hampir sejam untuk berotograph n bergambar...

Antara lain penulis yang sempat aku jumpa and minta Otograph
Aleeya Aneesa untuk novel
Juga, Aiysa Sofea untuk Novel Uda Dan Dara
 Maya Rasyidah Untuk Novel Buat Yang Tersayang
Dan salah seorang dari Penulis kesukaan aku...Haiza Najwa..jatuh cinta dengan Novel KHALIMAH JIWA dah terus setia dengan novel sentuhan beliau..sangat tidak mengecewakan
Kalini untuk Novel terbaru karyanya -JANGAN GANGGU LENAKU - nanti aku review kat sini lepas membacanya
Oh yaa..kalini kan aku suka sangat susun atur booth untuk penulis2 yang hadir..Boothnya cantik2 dan comel2..antaranya booth Aisya Sofea,Aleeya Aneesa..
Anak pun nak enterprame gak..:
Booth yang lain..booth je ada..penulis takda..mungkin Solat or lunch...
Oklah N3 untuk kali ini..aku nak sambung pembacaan novel2 aku tuh...tak sabar nak habiskan.. :D
Bulan April, terjah PWTC plak...;)

Nota KaKi : Terima kasih untuk hasben tersayang sebab tak merungut menemani aku ke tempat riuh rendah n hiruk pikuk nie..:P dan pertama kali gak drive keluar dari Zon selesa (subang) :)) sampai ke Shah Alam tukar driver sebab aku fail parking...I don't want to see:D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels