Meh jadi kawan saya.. ^_^

Wednesday, June 25, 2014

Cerita Panas... Panasssss...

Panass Panasss Panassss....
Gila panas cuaca sekarang nie... 
Ni la cerita panas aku harini worried
Dulu tak kisah sangat hujan ka, panas ka, mendung ka.. aku terima ja.. 
Kalau hujan, kita ada payung, rumah untuk berteduh.
Kalau panas, kita ada aircond or kipas untuk sejukkan badan or kalau dah tak tahan panas sangat, mandi je banyak kali..day dreaming
Tapi sekarang ni kalau panas lama sikit, hujan yang d nanti tak kunjung tiba..
Aku dah trauma..bukan apa..trauma oooo ayaq (air) sat g (nanti) kena catu.. baru ada akai..jenuh ooo

Phobia phobia phobia...
Last musim panas kena catuan..siksanya rasanya.. memang la 2 hari ada 2 hari takda.. tapi kekadang rumah aku hari ke3 petang baru dapat air, tengah malam air dah putus balik..tension oooo
Balik penat2 kerja dengan jalan jammed hanya dengan mandi je dapat membasuh penat dan lelah yang bergayut d badan nie.. tapi kalau mandi, membuang besar kecik sume kena catu..
Adoiiii fenat la fenat..cuaca panas, air bercatu..mandi kena jimat.. perghh migraine aku......
rolling eyes
Paling best rumah YB Selangor n VVIP Selangor hidup bermewah tanpa catuan.. apa nak buat.. rakyat d dahulukan..
Dah la nak nak bulan puasa nie.. segalanya memerlukan air.. tadah banyak mana air sekalipun takkan sama dengan air yang dok meleleh dari paip...
Agak2nya kalau bulan posa nie..kalau kena catuan la kan.. boleh tak rumah VVIP Sel, Tan Sri Puan Sri Dato Datin, YB Selangor d catukan dahulu..sebab apa.. sebab depa(dorang) boleh buka posa tiap2 hari kat hotel or mana2 depa suka tanpa perlu kira bajet macam rakyat marhein nie..Habis catuan ruma depa sebulan baru buat rumah2 rakyat plak.. baru lah d katakan YB bertimbang rasa dan mementingkan kebajikan rakyat, ikut sama rasa dengan apa yang rakyat lalui..barulah pemimpin adil lagi saksama..
Ada brani ka YB?
batting eyelashesbatting eyelashes

Oh hujan..d manakah kau bersembunyi,
marilah turun membasahi bumi
Rakyat Selangor (aku la tu) menagih kau turun d sini
Supaya kami tak trauma ayaq kena catu lagi

Turun la hujan..aku dambakan kehadiranmupraying

2 comments:

Shamsiah Abdul Rahman said...

Dah agak dah.. sure terkena nyer laa..

Kausar Amin said...

Moga Ramadhan ni datang bersama hujan rahmat, amiiin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels