Meh jadi kawan saya.. ^_^

Friday, November 18, 2011

Alahaii Pengulas Sukan Malaysia

Pengulas sukan bukan ke kena adil dalam mengulas sesuatu game?
Walaupun pasukan sendiri sedang beraksi....maaf le kalau aku salah..
Hesss...aku penyokong Malaysia la..bukan penyokong Indon...tak tergamak nak sokong Indon dalam segi apa pun sekali..(sukan la ya..)
Tapi semalam..masa Malaysia VS Indon Bola Sukan Sea la kan..perghhh aku rasa kesabaran aku cam hilang plak...ishhh bangga la..mana plak tak bangga Malaysia menang semalam kan..cuma la kan..apsal laa pengulas Astro 801 mengulas cam gampang je...cam kasar plak gampang tu kan..:P
Tapi kan,,memang ya..bagi aku la..
Contoh..klau player Malaysia kena tackle...oo tackel kasar..
Kalau player Indon jatuh...itu perkara biasa...
Alahai..jangan la nampak sangat berat sebelah.
Pastu cara ulas tu seolah2 kita dah menang emas..padahal separuh masa pertama pun belum tamat..
Mujur menang..macam mana kalau Indon dapat score dan kita kalah..tak ke kita malu..
Malu bukan sebab kita kalah..tapi malu sebabkan ulasan dari pengulas yang macam tak sekolah..
Sebagai pengulas ulas berdasarkan permainan tersebut..bukan ulas negara yang d sokong..baru la professional..
Paling tak boleh blah minit ke70..dah bleh cakap minit2 terakhir..perghhhhh baru minit ke70 tu..macam2 boleh jadi..gile seh..pengulas tu tak pernah tengok bola ek?Dengan berbaki 20min..macam2 boleh jadi tau.bolos 2 3 biji lg pun boleh..dah la Izzad (No 14) banyak kali lepaskan peluang...
Selalunya minit2 terakhir ialah masa kecederaan atau pun dah minit ke90...
Dan paling aku terkedu..bila pengulas tu cakap bedasarkan keadaan pemain Malaysia yang asyik jatuh dan sakit kan..
Bleh di ulasnya " kita marah bila pemain Spore kerap jatuh dan sakit semasa lawan Malaysia (untuk kelayakan World Cup d Bukit Jalil)..tapi kadang kala pemain Malaysia perlu melakukan seperti tu jua..."
(lebih kurang la ayat tu,,tapi maksudnya memang cenggitu la..)
What the hell laa...tolong la..jangan la jatuhkan maruah Malaysia dengan ulasan sebegitu rupa...
Nak buat..buat la..tapi jangan la ulas..live plak tu...huhuhu...
Ini sekadar pandang aku..apa pun..aku memang bangga Malaysia kalahkan Indon..kurang2nya sikap kurang ajar penyokong dorang semasa lagu NEGARAKU berkumandang..berbalas jua..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels