Meh jadi kawan saya.. ^_^

Saturday, July 9, 2011

Bersih Politik?Bersih Aku?

Aku tak tau BERSIH yang orang POLITIK tu maksudkan apa..
Yang aku tau maksud BERSIH tu dalam maksud Dewan Bahasa dan Pustaka ialah :
Dalam konteks cuci
bersinonim dengan berbasuh,bercucibersentalberlap,berberusbergilapbersapu,bervakum
2. Dalam konteks udara
bersinonim dengan segarmurni,tulennyaman
3. Dalam konteks hati
bersinonim dengan jujurikhlas,tulus ikhlassucikudusmurni,
 
 
Tapi kalau tengok gambar2 nie kan...kat mana BERSIHnya ek? silap2 hura hara,kecoh,kucar kacir dan mengotorkan kawasan je...
Mengikut sumber rujukan  lebih kurang 10k orang yang datangkan...dan aku dapat bayangkan betapa BERSIHnya kawansan KL dan sekitarnya andai kata 10ribu orang nie..bergotong royong memBERSIHkan kawasan KL tu...
Barulah ada udara yang BERSIH dan kawansan yang BERSIH...
Baru lah benar - benar BERSIH

**BODOH + BANGANG LA DORANG NI...aku tkleh makan steamboat harini..uwaaaaaaaaaa.....kena kensel sb bangsat2 ni menyusahkan orang ramai yang nak hidup dalam aman damai tanpa demo2 nie...**
haishhh bila la orang Islam nak bersatu padu..bila la pemimpin negara nak ikut betul2 cara kepimpinan Nabi Muhamad Rasullah saw...:( :(

2 comments:

Anonymous said...

ekceli bersih nih takde kaitan ngan politik pon...nih aktiviti NGO..tp UMNGOK yg mempolitikan...maka makcik2 pelda yg tgk tv3suku mudah la terpengaruh....tp kalau sambutan tahun baru, malam merdeka tuh jalan tutup merata2 org tak kesah pon...lagi la byk maksiat..bape byk pulak anak luar nikah yg lahir dr sambutan tahun baru tuh...tp takde sape nk kisah pon...cam ne nk buat negara islam klu gitu..rata2 org tak tau pon ape 8 tuntutan yg bersih nih buat...yg mereka pandai komlen asek2 berdemo...tp tak paham perhimpunan tuh utk ape...utk rakyat....rakyat bodo je yg taknak pilihanraya bersih

nk pimpin negara islam, perdana menteri tuh kene la laksanakan islam dgn betul dlm family die dulu..baru la boleh nk memimpin org lain dgn betul..anak bini tk pakai tudung..cam ne nk wat negara islam...

lyza said...

cuma heran kenapa AMBIGA d angkat menjadi ketua d demo haram nie? yang majoritinya d ikuti Umat Islam.. tak kisah la parti apa skali pun..
takkan lupa bagaimana AMBIGA memperjuangkan/menyokong Lina Joy murtad?
Klau tak salah lagi satu forum IFC kan..pasal ketuanan Islam d Malaysia?kan ramai orang pas,kena penjara sebab menentang Ambiga nie?

Tapi utk demo nie..Ambiga d angkat menjadi ketua...emmmm....umat islam bergaduh sesama sendiri..bangsa lain bertepuk tangan nk amik alih malaysia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels