Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, January 18, 2011

Seksa rasanyaa...

Huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...tension tul rasanya nieh....
bukan apa..my cat..c Didi@dd..comeykan..(^_^)
siksanya nak kasik dia makan ubat..dah seminggu flu..bw g Vet utk mandi n groom n vaksin..tup2 Doc Vet tu cakap dd takleh vasin lagi sb flu..so kena makan ubat dulu..dlm 2 minggu lagi baru datang n check boleh ke tak untuk d vaksinkan...
Masalahnya sekarang nie..aku dah jadi macam mak tiri azabedah tiap kali nak kasi c dd ni makan ubat..haishhh.... 
mengejar satu hal..memegang..mengetuk sayang kepala dd,menjentik mesra telinganya supaya dia diam n tak mengelepur...tu belum lagi masa ubat masuk ke dalam mulut...siksa kemain..ikut nasihat doc..ngangakan mulut dd luas2..pastu campak ubat dlm mulut..dah try..tp pandai le plak d keluarkan balik ubat tu..kol plak member yang terror la dari aku pasal ubat2 kucen nie..dia kasik tips..masa letak ubat n tutup mulut kucen,kena urut2 kat bawah leher kucen tu supaya dia telan ubat tu..pun try n tak jalan...harus aku tension kan..
Last2 skali..aku buat cara aku sendiri..cairkan pil tersebut dgn air..masukkan dalam syringe n pump dlm mulut dd..berjaya memang la berjaya tapi masih ada saki baki ubat yang d keluarkan...ooo dd..if asik keluarkan ubat..g mana mau sembuh sih..adussss...dah hampir seminggu aku dok kasik dd makan ubat..skg nie..if dd tengok aku pun dia dah cam phobia plak...alahaiii...
tapi hanya perasaan aku je kut..sb aku tengok dia masih bersenang lenang atas katil aku tanpa rasa bersalah..
dah susut plak dd ni aku tengok..kasik vitamin letak dalam makanan dia..sanggup tak makan makanan tu sb ada vitamin tu..rugi je aku beli..T_T

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels