Meh jadi kawan saya.. ^_^

Monday, November 22, 2010

Masjid USJ 1

Rasa cam terlewat nak cerita pasal Hari Raya Aidiladha kan..tapi takpa la..nak gak cerita...Masjid USJ 1ni kan.. siap pada tahun ni..2010..masa mula2 d rasmikan..dan d penuhi dgn jemaah masjid..setiap kali waktu azan..memang dengar la sampai ke rumah..yealaa rumah sekangkang kera je dgn masjid nie...bangun pagi pun senang je..tkyh tunggu jam bunyi...hehehe...if hasben ke masjid..boleh intai la sampai dia masuk ke masjid.. boleh pastikan la dia tk melencong ke lain..(^_^)
Masa Raya Aidilfitri haritu..rasa terharu sangat sb dapat dengar takbir raya..selalu kat TV je kan..ngeh ngeh ngeh..tapi kan dengan tak semena2 la kan..tetiba je kan..aku dah tak dengar lagi azan..tak kira waktu apa pun.. mula2 aku pk kan speker rosak...tapi lama2..ohhh gosh..rupanya speker mmg sengaja d perlahankan....hanya jemaah2 dalam masjid sj yang dapat mendengarnya...even rumah aku yang dkt gile dgn masjid ni pun dah tkleh dgr azan lagi..ceramah pree pun takda kedengaran lagi....masa Raya Aidiladha pun tidak lagi kedengaran suara takbir bergema...
Wahhhh sangat2 kejam la mangkuk hayun  mana yang buat aduan tu..kenapa ya...Malaysia agama rasminya ISLAM...tapi kenapa azan tak d benar d laungkan...bukannya sepanjang waktu..dan bukannya sepanjang masa.. sehari hanya 5 kali sahaja..dan setiap kali azan..tak sampai pun 10 minit...
Ceramah tu mungkin la boleh d pertimbangkan...tapi AZAN.....moga Allah memberi hidayah kepada orang or kaum tersebut....
Untuk PEMIMPIN MALAYSIA YANG BERAGAMA ISLAM...jangan biarkan kaduk naik junjung.. fikirkan la...renungkan lah...

Masjid yang aku maksudkan...masjid,petronas dan rumah aku..(gambar atas tu d amik dr rumah aku) betapa dekat sangat2..tapi azan tak sampai kedengaran...yaaa..aku bukan alim..apatah lagi orang yang beriman.. tapi aku tetap sayangkan agama aku..agama ISLAM...

2 comments:

Madam Sooyaree said...

lawa masjid tu...

lyza said...

nurul-mmg lawo..tapi sayang,azan tak kedengaran..:((

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels