Meh jadi kawan saya.. ^_^

Monday, January 30, 2012

Seisi Meletihkan Mata

Pheww....bukan mata je letih...badan aku pun tersangat laaa letihnya...kaki rasa nak tercabut je.. 
Tapi TERsangat  laa berbaloi - baloi menerjah ke KARNIVAL KARANGKRAF sabtu lalu...Walaupun orang cenggini...
 
 
Tu belum lagi nak beratur bayar..walaupun kaunter bayaran banyak, tapi tetap kena baris panjang...
Hat tu boleh tahan lagi..dah beli kan..kena la bayar... :D
Cuma...
Paling tak boleh blah nak cari novel..ayakkkk punya la susah nak menyelit d celahan orang ramai..pastu nak cari novel yang d kehendaki..perghhh cam mencari jarum dalam jerami.. 
Minta tolong kat adik2 kakak2 abang2 Karangkraf yang bertugas..dorang pun takleh nak bantu banyak sangat sebab novel dah berterabur dan bercampur aduk..Nak salahkan staff karangkraf pun takleh gak kan...So nak taknak redah gak la mencari..
Mungkin akan datang pihak Karangkraf kena fikirkan sesuatu or buat tempat yang lebih luas untuk booth novel novel ini
atau
Buat 2 3 khemah yang berlainan untuk 1-Novel Alaf21, 2-Novel Prima dan 3 - Novel Kanak2 serta Ilmiah 
Jadi pengunjung boleh ke Booth berlainan untuk mendapatkan novel yang d hajati..dan novel2 ini tak bercampur satu dengan lain..

Ini hasil terjahan d Karnival Karangkraf semalam..tu pun banyak novel yang d listkan tak dapat cari..
Ada yang kata "stok tak sampai lagi"..ada yang cakap " cer try cari kat depan tu" ada plak yang bagitahu       " kat rak tengah tu kak" 

 
 
Ni plak untuk anak2 dan hasben
Ini plak hasil terjahan d Booth Abg RAM (Ramlee Awang Murshid).
.Nak beli novel, novel dah ada..
 Koleksi novel beliau yang aku ada..siap ngn otograph lagi semua tu...mood bangga kembang idung cool
Kali ini cuma minta tolong abg RAM signkan 2 novel beliau yang belum d tandatangai...
Lepas novel..mug le plak...kalau kat PWTC..konpem tak dapat sign 2 novel..satu je boleh..:P
Sempat gak jumpa Attokz - Orang kuat Abg RAM..Sori attokz tak dapat sembang lama..panas.. hehe..
Ini adalah booth Abg RAM..mujur la time aku sampai tu, tak perlu Q panjang..dengar cerita on Friday, ada pengunjung beratur hampir sejam untuk berotograph n bergambar...

Antara lain penulis yang sempat aku jumpa and minta Otograph
Aleeya Aneesa untuk novel
Juga, Aiysa Sofea untuk Novel Uda Dan Dara
 Maya Rasyidah Untuk Novel Buat Yang Tersayang
Dan salah seorang dari Penulis kesukaan aku...Haiza Najwa..jatuh cinta dengan Novel KHALIMAH JIWA dah terus setia dengan novel sentuhan beliau..sangat tidak mengecewakan
Kalini untuk Novel terbaru karyanya -JANGAN GANGGU LENAKU - nanti aku review kat sini lepas membacanya
Oh yaa..kalini kan aku suka sangat susun atur booth untuk penulis2 yang hadir..Boothnya cantik2 dan comel2..antaranya booth Aisya Sofea,Aleeya Aneesa..
Anak pun nak enterprame gak..:
Booth yang lain..booth je ada..penulis takda..mungkin Solat or lunch...
Oklah N3 untuk kali ini..aku nak sambung pembacaan novel2 aku tuh...tak sabar nak habiskan.. :D
Bulan April, terjah PWTC plak...;)

Nota KaKi : Terima kasih untuk hasben tersayang sebab tak merungut menemani aku ke tempat riuh rendah n hiruk pikuk nie..:P dan pertama kali gak drive keluar dari Zon selesa (subang) :)) sampai ke Shah Alam tukar driver sebab aku fail parking...I don't want to see:D

Friday, January 27, 2012

Jom Terjah....

Confirm akan ku terjah...Setelah termiss Dec last year..
Gila tak sabar...
Jom kawan2...kita terjah ke sana... ;) Ramai penulis yang nak jumpa aku aku jumpa nie... dancing

Wednesday, January 25, 2012

Makan Besar

Yeahhhh... 1Malaysia kan...so harus la beraya gak d Tahun Baru Cina nie... tambah2 plak tahun nie, tahun aku kan..tahun Dragon...
Hahahaha..tak la..sebenarnya my mum and adik from Taiping datang sini..rumah adik d Puchong..menambahkan meriah, adik dari Manjung pun turut serta..
So happening gila ar....gila pun tak sehappening nie....kehkehkeh...

Memula my mum in law jemput my mum and yang lelain datang lunch kat rumah..sempena birthday Hajah Helen aka kaklong...gila seh.. dengan Nasi Kerabu, Nasi Ayam, Ayam BBQ...perghhhh sedap hingga jilat pinggan la..takyah basuh...
ABC buatan sendiri...jakun kejap n laku gila ABC nie..macam resipi d buat.. :D
My hasben part membakar memang dia suka... ;)
Anak2 melayan ABC buatan Along dorang...

Juadah d atas meja - Nasi Kerabu,Nasi Ayam dan Ayam BBQ..Sangat mabeles...Thanks Mak.. you're greatest and mabeles and the best  Mother in Law in the World...Luv u Sooooo Much love struck

Malam tu plak nak makan2 lagi..kali ni tempah kat Yankies Hut Bangi..makanan so so je la.. cuma yang best ada pondok and budak2 pun boleh main2 lepas makan tanpa kacau pengunjung lain kan..
Makanan dah sampai 
Makan timeeeeeee..... dancingGambar makanan n lauk pauk takda sebab semua kebulur menanti tetamu VIP yang telah d kidnap oleh seseorang yang LUPA JANJI dan memandang remeh plan orang lain..

Settle makan...acara seterusnya...Supriseeeee..for my adik Ipar..her Birthday that day...
Happy Birthday Linda...Moga d rahmati dan d berkati Allah swt dunia dan akhirat..
Birthday cake..Indulgence (betul ke spelling cenggini...hentam je la.janji ada bunyi :P )
hohohoho..budak2 paling teruja meniup lilin....
Pembahagian harta karun...kejap je settle d kerja kan..

Settle sudah segala plan..balik rumah, mandi dan tidur..eh silap..layan bola jap..then tidur..yawnsleepy

Wednesday, January 18, 2012

Early Year Routine

1- Sekolah anak - settle
2- Imunisasi Kucen - Didi pun settle
kucen kesayangan sekeluarga, manja + penakut..10 tahun telah bersama
3- Check up diri sendiri - pun klear..takda penyakit berbahaya lagi..alhamdulillah.. :D
Dan yang paling best...kerabunan mata aku telah dapat d atasi dengan Optimax...
Last week g check up mata..selepas beberapa bulan dah buat lasik sini akhirnya aku d discharge kan dari Optimax dengan power mata 0 .... yaa kawan2..power mata aku  tiada lagi.. seronoknyaa.... dari  power mata aku 750 sini turun ke 650 (sebab kesilapan dari kedai spec yang check mata aku) dan yang terbaru ialah 0 untuk mata kiri 25 untuk mata kanan....
Sujud syukur aku....
Suka sangat sebab aku mengalami kerabunan jauh dari darjah 5 lagi..sehingga la last year July 2011 aku buat lasik dan kini segala impian aku jadi kenyataan..takyah lagi bangun tidur capai spec dulu.. nak g kerja or keluar rumah, guna lens dulu, then ada masanya ketidakselesaan mata d sebabkan kekeringan bila lens terlalu lama dalam mata..apatah lagi aku suka berjaga dok layan bola 3 4 pagi...
Apa pun, syukur Ya Allah..dan terima kasih gak untuk semua staff serta Doc d Optimax atas layanan mesra selama aku d sana..lepas ni takyah g every month..cukup setahun sekali je..;)
Hope kerabunan aku ni hilang selamanya..prayingso kena kurangkan membaca dan internet --> dialog my hasben yang sakit mata tiap kali wifenya tergelak2 sorang2 depan pc.. :P

Friday, January 13, 2012

Kokurikulum VS Sek Agama

Kita lihat sapa yang kena....
Kita tengok sapa yang menang....
Takda maknanya kena - kena..menang - menang ni..yang pastinya 
"Kalah jadi abu..Menang jadi arang"

Orang lain aku tak tahu..tapi tahun ni, anak aku darjah 4, perlu ke sekolah d waktu petang 2 hari berturut  Selasa DAN Rabu untuk aktiviti kokurikulum...
Habis tu camne dengan sekolah agama? Cukup ke 3 hari je ke sekolah agama...frust gak aku...
Bukan la aku ni complaint or kata koku ni tak penting...yeahhhh aku paham..silibus skg ni 1Murid 1Sukan.. Peratusan plak 60% pelajaran 40% sukan..... tapi untuk murid yang bersekolah sekolah agama selepas waktu persekolahan kebangsaan..macam mana?

Tahun lepas..ok la..ada ampun la lagi..sehari je...tapi tahun ni 2 hari plak...kesian pelajar, banyak mata pelajaran tertinggal...bukan untuk sebulan dua koku tu..tapi boleh kata sepanjang tahun tu....
Tak paham betul aku...
Keputusan 2 hari kokurikulum ni keputusan Kementerian ke or ikut budi bicara sekolah ya?
Sebab aku tanya kawan2 aku, sekolah anak dorang sehari je aktiviti koku nie...
Aku confius...fius putus...

Dulu..dulu la kan..zaman aku sekolah dulu la kan..dalam tahun 80an ke 90an..koku takda plak kat Sek Rendah kan..yang ada, hanyalah sukan je...dan time aku dulu gak..sekolah agama pun takda.. just satu seisi je sekolah kebangsaan...Naik sekolah Menengah baru ada koku...yeahhhhh..Sekali scout.. selamanya scout..
Cess cakap je...simpulan dan ikatan scout pun dah lupa..:P
Macam kawan aku sorang nie..salute gile ar...dulu kini dan selamanya scout...d anugerah kan Pengakap D Raja lagi..
 
Jaya..pinjam gambar ek..hehe..

Eh eh tertukar topik plak..ok back to topik asal.....
Ada gak yang parents yang tak hantar anak ke sekolah agama...kesian anak sekolah pagi petang dan malam battery week..betul gak..cuma bagi aku, dah ada kemudahan kan..hantar je la..lg pun dekat je...tak rugi pun dari dok rumah asyik layan TV ngn Game je... :P

Solution yang aku buat, untuk masa nie, just tulis surat untuk sekolah kebangsaan, informkan anak aku hanya akan hadir sehari sahaja seminggu untuk aktiviti koku nie..
If minggu ni hari Selasa untuk unit beruniform, minggu depan plak hari Rabu untuk Persatuan dan Kelab.
Terpaksa buat begitu, supaya pelajaran d sekolah agama tidak tertinggal dan aktiviti koku dapat d hadiri walaupun berselang seli minggu berminggu berminggu dan seterusnya...
Hope keputusan aku ni betul kan.....

Wednesday, January 11, 2012

Taniah kepada Pemenang

Ishh macam mana la Messi boleh menang lagi nie...Last year 2010/2011 CR TOP SCORE 40 goal dan dengan jumlah itu, jaringan terbanyak sebanyak 38 gol LA LIGA dalam satu musim telah d musnahkan.. target baru 41 gol plak this season...tapi kan tapi kan...Lionel Messi memang hebat...tabik spring laa...So taniah untuk Lionel Messi yang mempertahankan Trofi Ballon D'OR Fifa utk 3 tahun berturut...
Messi: I’m very proud
Cristiano Ronaldo...engkau tetap d hatiku...cewahhhhh...Yaa..you still the best..i always be your fan forever and never ending story...boleh gitu..:P
 
Taniah gak untuk Homare Sawa dari Jepun sebagai pemenang Kategori Wanita Fifa berjaya mengenepikan Marta pemain Brazil Bola Sepak Wanita yang pernah menang sebanyak 5 kali...
Sawa: A very exciting night
Comey je minah Jepun ni dengan pakaian tradisional dorang.Bangga je menyarung pakaian tradisi Jepun d Zurich..kalau retis Malaysia, aku rasa sure berkemban tayang lurah..almaklum le.. ke Overseas kan.. :D ko mampu.. :P

Taniah gak untuk Coach terbaik Fifa 2011
Pep Guardiola ( Coach Team Lelaki) dan Norio Sasaki - Jepun (Coach Team Wanita)

Manakala Goal terbaik atau Puskas Fifa d menangi Neymar Brazil walaupun aku rasa goal Wayne Rooney lagi cantik...cess..ko tu sapa lyza nak pertikaikan keputusan Juri yang tentu2nya d kalangan Pro bola nie.. :P
Manakala anugerah untuk Fair Play Fifa d menangi team dari Jepun...agak2 napa team dari German tak menang ek? :P
Japan FA scoops Fair Play Award

Dan paling mengharukan ialah Anugerah Khas Fifa - Alex Ferguson - sampai merah padam muka beliau semasa tayangan slide atas penghargaan or jasa or sumbangan beliau dalam bola sepak...
Ferguson handed Presidential Award

Whatever it is...Congratulation to all winners... to whom did not win..you are still great in the heart of your fans..

Tuesday, January 10, 2012

Cerita Minggu Persekolahan

Anak2 dah sekolah..
Arissa 10 tahun, Natasha 7 tahun dan Yasmin 5 tahun..alhamdulillah, tak perlu d teman sepanjang hari d sekolah..just hantar and settlekan yuran dan boleh bye2...
bersedia ke sekolah agama (petang) Yasmin ke tadika Islam pun seisi petang..dan terus sambung mengaji
Anak2 mama semua dah besar...rasa baru je semalam tengok dorang baby, perhatikan dorang belajar memusing badan untuk merangkak dan bertatih untuk jalan..paling cepat berjalan, Natasha - 10 bulan - tapi dia juga paling lambat bercakap..takda suara langsung..segalanya bisu walaupun sepatah perkataan ma, pa..memang takda..
Tahu2 umur 3 tahun..dia terus bercakap tanpa ada slang German langsung..tapi paling2 pening kepala sikit dengan karenah dia sekarang nie...suka buat kepala sendiri tapi very2 berdikari..cuma suka pendamkan perasaan..sangat susah nak tahu apa dalam hatinya....
Natasha 3 dari belakang..1Amanah..mewarisi kelas Arissa dulu..beratur nak masuk klas
Dalam klas..Natasha yang aktif..baru 4 hari sekolah, dah 2 kali hilang waktu balik..buat catwalk kat skolah - merayau
 Di sekolah Agama Puchong..kelas 1 Jihad..hari pertama dah tidur dalam klas..huhuhu..
Dan juga anak pertama yang merungut RM3 tak cukup belanja sekolah...huhuhu..cesss.. kakaknya dah 3 tahun sekolah belanja RM3 untuk sekolah agama dan RM3 utk sekolah kebangsaan..tak pernah kata apapun..:P

Arissa, anak yang paling baik waktu kecil..kalau aku dan dia sahaja dalam rumah and if aku mandi, just letak dia kat depan tengok TV (masa tu dia suka cerita Elmo, Miki Mouse, Pooh) pasangkan dvd kegemarannya, aku boleh mandi dengan tenang tanpa risau..sebab dia takkan kemana2..dimana aku letak dia, di situ la dia duduk sampai aku datang ke dia semula...baikkan.. :D cuma dah besar ni sangat sensitif dan suka merajuk..

D Tadika Islam..Smart Reader tinggal kenangan..
Yasmin, masa kecilnya penuh dengan penderaan...umur dia setahun, aku dapat offer kerja setelah hampir 2 tahun aku tak kerja, kami ambil maid..rupanya dapat maid macam sial...segalanya yang buruk semua ada d maid tu..agaknya maknya lahirkan dia ikut bontot kut..itu yang perangai cam apa....
Yasmin mengalami penurunan berat badan yang mendadak walaupun makanan kat rumah sering kehabisan.. dan sering mengalami lebam2 d badan...paling trauma tatkala di bilik mandi, baru buka baju je, Yasmin dah menangis melolong2..belum lagi mandi dan basahkan rambutnya..berbulan juga aku nak hilangkan traumanya setelah maid sial tu aku hantar balik..kesabaran aku hilang pabila Yasmin d campak d atas tilam nipis hingga berbunyi hentakkan d kepalanya dan bila Yasmin menangis d sumbatnya botol susu sehingga muntah..
7 bulan bersabar..buat report polis dan hantarnya balik

Dan kini, bertahun berlalu,anak2 membesar d depan mata, walaupun keletah dan karenah dorang adakalanya membuatkan aku hilang sabar..tapi doranglah penawar segala duka aku...Betapa aku rindukan dorang semasa kecil..rindu nak mandikan dorang..sapukan lotion d badan, bedakkan dorang..sekarang taknak dah.. dah besar..dah tahu malu.. :D

Apa pun, mama sayang anak2 mama..mama doa, anak2 mama sentiasa berjaya dalam pelajaran dan kehidupan.Moga anak2 mama membesar menjadi insan yang berguna, cemerlang,terbilang, gemilang pada Agama dan Negara

Tetiba rasa syahdu plak...

Nota Kaki : Tuan Blog demam kepenatan dah beberapa hari..tu yang blog tak berupdate...

Tuesday, January 3, 2012

Patah Tumbuh Hilang Berganti....

T_T
Poyo plak...hehehe...Relex ar....
Zaman percuma shoumix, shoutbox sudah berlalu...ada haku kesahh?? Kesahh gak la.. yea la.. blog aku ni dah le tak brapa glemer cam blog2 yang lelain tu..Comment pun tak sepenuh hat lelain tu..kekdang tu jeles gak tengok blog orang lain penuh dengan komen.... 
So kekdang follower, visitor yang singgah, akan tinggal jejak kat Shoutmix aku tu untuk aku singgah plak ke blog dorang...biasa la tu kan..ziarah menziarahi mengukuhkan ukhwah sesama blogger.. :)
Terima kasih yang tak terhingga pada yang sudi komen, sudi follow,singgah d blog aku  yang tak seberapa nie..
:D :D
Bila takda shoutmix ni rasa macam tak best plak kan..atau bila takda shoutmix ni, comment2 ni blog aku akan meningkat? hehehehe.... Perasan.. :P
So..harini, aku gigih menggugel pengganti shoutmix nie...padahal b4 ni, ada seorang blogger tinggalkan jejak kat shoutmix , tapi aku dok tangguh tangguh tangguh..sampai la harini, semua jejak hilang d shoutmix.. padan muka aku...suka bertangguh kan..

Dan hasilnya...

Yesss...berjaya..

Gunalah FIBOX...kata blogger yang aku hilang jejaknya d shoutmix aku tu, FIBOX ni hasil dari MALAYSIA...yeay..MALAYSIA BOLEH

Pada yang ingin menggantikan shoutmix anda, boleh aje ke 
pastu klik kat Sign Up..so sila la sign up ya dengan emel anda dan pasword yang anda suka
Jangan lupa klik kat TERM AND SERVICE and continue

Notification akan d hantar ke emel yang anda register then sila la clik pada link yang d berikan utk mengaktifkan FIBOX ANDA

Then, masukkan emel dan pasword anda yang tadi..pastu..log in ler.. ;)

Pastu, welcome to FIBOX.. pada DASHBOARD anda sila la setting apa yang anda suka..
Then, copy code yang d beri dalam blog anda..macam aku, aku just click kat tempat shoutmix aku, then remove shoutmix and ganti dengan FIBOX..settle...

Save dan hasilnya...
So..tak heran n terkezut pagi ni bk blog tengok cenggini kat Shoutbox
Sebab kita dah dapat FIBOX...

2012 - Tahun Naga

Tahun 2012..Tahun aku..Tahun Naga - ikut kalendar Cina...
Dalm budaya Cina, tahun naga adalah tahun yang paling d sukai dan d gemari untuk melahirkan anak... hat ni aku gugel..Wikipedia...tahun lain jangan marah aku plak ya...
Ni antara sifat positif yang ada pada kelahiran tahun naga..bangga je aku...
Mulia, menimbulkan rasa hormat, berkarisma, bersemangat, baik hati, ramah, berkuasa, yakin, berwarna-warni, good-hearted, forgivig, active, nice, fun, terus terang, ceria, spontan, suka berseronok, serba boleh, petah, suka bergaul, berdikari, mencintai kebebasan
Hat ni plak sifat negative...jangan percaya..tipu je nie..hahahaha..
Tidak berhati perut, mengerah, gopoh, cerewet, angkuh, dogmatik, bongkak, zalim, tidak bertoleransi, tamak, egotis, suka bercakap besar, panas baran, tidak mudah puas hati, ganas, agresif, cuai, tidak peka
Apa pun ini bukan lah kepercayaan aku..just suka2 je tempek kat blog...

Macam dah terlambat plak nak wish HAPPY NEW YEAR kan...Tapi nak wish gak la...
Aku takda Tab, BB or hp canggih manggih utk d bawa kehulu hilir pabila bercuti.. hehe...lambat pun lambat la.. janji wish gak kat blog aku nie..;)
Hope tahun ni dapat la tab or seangkatan dengannya nanti kan....
Tu dia...azam baru..nak rembat Tab..bleh gitu? :P Bukan tab mandi ya... :D

Emmmm apa ek senarai azam tahun baru? Azam tiap2 tahun..tapi tercapainya??? Lu pikir la sendiri...
2012 aku ingat nak jadi Perdana Menteri la..boleh tak? :)) tak pun nak jumpa Cristiano Ronaldo :P

2011 azam yang sudah tercapai..membuat lasik mata..not really azam la kan..cuma target...target lasik mata dah tercapai..so sekarang ni dan insyallah d tahun2 akan datang, mata aku sudah tak ber spec atau pun contact lens lagi.. sini sini dan sini 
Mata kena jaga, internet kena kurang, membaca d tempat yang terang2 je..supaya kerabunan tak kembali lagi..

2012..tak tahu la apa target aku...tunggu dah lihat je la nanti..cuma aku harap dapat perbaiki kekurangan diri.. menjadi hamba yang solehah... :)
Ohhh ada lagi satu..hat ni azam aku dari tahun 2003..yang masih belum tercapai lagi..tiap2 tahun azam ni mesti ada dalam list...tapi asyik carry forward je dari tahun ke tahun...tahun ni agak2 boleh tak??
Yeahhhhh...ini lah target paling sukar utk ku capai...
:
:
:
:
:
:
:
:

:
:
:
:

:
:
:
:

:
:
:
:


:
:
:
:
Kurus....
Bila la aku boleh kurus cam zaman2 single mingle nie...ada sapa2 mau lemak or daging lebihan aku ni...?
rolling eyesrolling eyes
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels