Meh jadi kawan saya.. ^_^

Saturday, August 6, 2011

Dah kena dah....

Aisehhh...puasa tak sampai seminggu...
Tapi dah ada yang jadi mangsa korban mercun...
Nak kesian ke?nak padan muka ke? Ntah la..kesian ada..geram pun ada..
Tiap2 tahun ada je yang hilang jari,hilang tangan,buta, akibat bermain mercun..tapi kenapa la tak d jadikan iktibar sume tu...
Kalau anak2 kecil yang tak paham erti bahaya mercun tu..ok gak..bleh kesian..
Or kebetulan dia lalu kat situ dan poommm mercun meletup n dia jadi mangsa keadaan..wrong time wrong place...wajar d kasihani...
Tapi kali ini...alahaii..sudah besar..dah boleh pikir sendiri bahaya mercun tu...
Sorang 20 tahun,(cedera ringan on 1 August 2011 - hari pertama berpuasa dah main mercun..emm)
sorang lagi 19 tahun...kalau time zaman dedulu dah boleh kawin dah....
Dah besar2 camni..takkan nak salah mak pak lagi yang tak pandai jaga anak kan....
Ke nak salah kan polis?? alooo kawan...polis banyak keje lain nak buat la...
Penyeludup?? selagi ada orang2 cenggini..maknanya memang akan ada permintaan..so selagi ada permintaan..selagi tu la ada penyeludup2 nie bw masuk mercun ke Malaysia...
Bila dah hilang jari..baru nak insaf n serik..tapi apa la maknanya...
Lu pikir la sendiri...
***************************************************************************

Mangsa pertama mercun hilang tiga jari kiri


2011/08/05

  NASRUDIN   putus tiga jari tangan kiri dan cedera di   muka akibat bermain mercun bola  menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II, semalam.
NASRUDIN putus tiga jari tangan kiri dan cedera di muka akibat bermain mercun bola menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II, semalam.
KOTA BHARU: Seorang remaja lelaki hilang tiga jari dipercayai mangsa pertama mercun tahun ini dalam kejadian di Dewan Beta, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam, Nasrudin Mohd Nazli, 19, yang membonceng motosikal bersama rakan dikatakan tidak sempat melempar mercun bola yang dibakar, dan akibatnya tiga jari kirinya hancur.“Niat untuk bermain mercun bersama kawan sekampung bertukar tragedi apabila mercun meletup di tangan sehingga kehilangan ibu jari, jari tengah dan telunjuk.
“Dalam keadaan berlumuran darah, rakan membawa saya ke Klinik Kesihatan Lundang Paku sebelum dirujuk ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII),” katanya ketika ditemui di hospital berkenaan, semalam. 
Nasrudin berkata, dia membeli mercun bola di Rantau Panjang beberapa hari lalu dan merancang bermain bersama rakan pada waktu malam. 
“Saya serik untuk bermain mercun dan akibat kejadian ini, hidup saya tidak lagi sempurna seperti orang lain,” katanya yang masih trauma dengan kejadian berkenaan. 
Sementara itu, Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman, berkata pihaknya belum menerima sebarang laporan berkenaan mengenai kejadian itu. 
“Mangsa mungkin berasa takut untuk tampil membuat laporan memandangkan dia melakukan kesalahan bermain mercun hingga menyebabkan kecederaan,” katanya. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels