Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, June 7, 2011

Pulau Perhentian Day 2

Pagi ni bangun dengan semangat yang tak brapa best..:-S almaklum la nk g snorkeling..aku nie dah la rabun.. :-B power gile tinggi..nak bawa contact lens..tak teringat langsung..#-o so dengan power mata kiri 750 kanan 750. apa yang boleh aku nampak klau buka spec?~X(  Klau g Pulau Redang ok gak..snorkelnya ada power..kt Perhentian.. elek.. tawakal je la...[-(
After breakfast..lebih kurang 9.30pagi..kami berhimpun kat tempat nak naik boat..tetiba plak rasa cam dok kem PLKN..:)) Ada 2 keluarga yang lain..masuk family aku,atas boat ada 3 keluarga..semua melayu.. cam biasa..my hasben darling..kejap bersuai kenal dengan yang lelain...aku :"> pemalu..:P so lambat le sikit nak berkenalan...:D
Bersiap sedia naik ke boat utk ke pot snorkeling.. ;;)
 
Bergumbira d atas boat..ada orang tu tak tahu..dia bakal muntah masa lunch nanti - Natasha le..
cantikkan....laut la...hehehe...Arissa?oohh takyah bagitahu..anak2 aku adalah anugerah terindah/tercantik  dalam hidupku... :x tak kisah la walaupun ada yang kata anak2 aku tak comel n tak cantik... 
Pemandangan dari atas boat..menuju ke tempat utk snorkeling 
 
 
Antara chalet yang ada d sekitar Pulau Perhentian...gambar tak klear sebab boat terentak2.. tangan takleh diam2 nak snap gambar..
Akhirnya....sampai juga d tempat kami nak snorkeling...D sini antara pantai n laut paling cantik d Pulau Perhentian - Perhentian Island Resort..memang cantik laaa..:x tapi untuk aku n hasben mungkin bakal boring kut kalau stay this resort..sebab - ini satu2nya resort yang ada..takda tempat lain dah yang boleh d lawati.. tapi untuk honeymoon ke..untuk cari ilham ke..untuk layan blues ke..or utk bawa kekasih gelap ke..  :)) kt sini sesuai... :D
 
 
Laut yang membiru..huiii....@-)
Untuk orang2 yang macam aku..yang selalu layan pantai PD n Penang..gile terpegun melihat pantai n laut d sini..Maha Suci Allah yang menjadikan segalanya...laut seperti ada 3 lapisan..putih,hijau n biru.. walau sedalam mana sekali pun laut tu..tetap boleh nampak "sejauh mata memandang" cam aku plak yang rabun nie.. :-B sendiri mau ingat la sejauh mana je mata aku mampu melihat...hehehe..sayang tak DSLR camera.. if idak.. mesti best snap gambar...
Anak2 dah turun dari boat....snorkeling time...tapi....
begini je la...bergayut..mujur takda poket doraemon..if idak..mau dok dalam tu je.. :D
Akhirnya Natasha n Yasmin..just bermain2 d tepi pantai je...
D bawa ke pantai...
 
bersukaria d tepi pantai..
Tinggal la dua beranak ni get ready utk snorkeling..aku??masih setia mengambil gambar lagi.. rasa cam malas nak snorkeling sebab "kalau orang rabun..takda spec..:-B takda maknanya snorkeling kan" itu la d pikiran aku n itu la yang aku pikir kan d waktu tu..
Testing..Arissa..keinginan besar mau snorkeling..tapi penakut ya Rabbi...rasa nak selam2 je dia dalam air tu.. keji kan..:P
 
Akhirnya tak berjaya memberanikan diri..nak ke tengah ikut papanya..snorkeling je la tepi2 tu.. :)) 
My hasben..dah mula lupa daratan...yealaa..dah nak ke tengah snorkeling layan blues sorang... nasib badan le aku rabun...:(
Settle snorkeling tempat pertama..aku masih setia dgn kamera...naik balik boat..untuk terjah mencari penyu plak...then ke Marine Park pulak..mujur la boat ni berlabuh d pantai..if d tengah2 laut..aku pasti lagi sahih akan mabuk...huhuhu..:-&
 
 
Boat dah gerak mencari penyu..:P
Cantiknya lahai laut nie....
 
Gigih mencari penyu..aku plak gigih menangkap gambar..tapi gambar penyu tak dapat..brother boat tu tak dapat kejar penyu..Arissa bagitahu..ada la sekor penyu..tak besar tak kecil..ok la...
Naik balik boat...
G ke sini..Marine Park..
Kat sini tak banyak amik gambar..sebab aku tetiba teringin nak snorkeling bior pun rabun..TAPI..rupa2nya.. walaupun rabun..tapi aku masih boleh tengok ikan lagi..cuma karang yang berkaler-kalerful memang la aku tak nampak.. cuma nampak karang kaler biru je..kaler ayaq laut...pastu best gile..ikan selamba je datang kt  SNORKEL ketuk2 kasik salam..tapi yang ketuk2 tu ikan kecik2 je...klau kerapu,bayan,siakap mai ketuk2 camtu..memang aku ketuk balik kasik pengsan..pastu tangkap buat BBQ..hahahahaha...
 
ikan2 yang kasik salam kat  SNORKEL aku..
 
 
Ohhhh..aku masih tak puas2 menghayati keindahan laut..memang aku rasa jakun gile waktu nie...
Okeh..time up..:-t esok ada satu lagi trip...:)>-
So..balik..mandi...lunch..pastu..apa jadi???? semua ketiduran keletihan...
 
Aku??Layan novel...hehehehe...peneman setia sepanjang masa..;)
Nanti sambung lagi..d N3 yang lain... :-h

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels