Meh jadi kawan saya.. ^_^

Monday, September 20, 2010

Cerita Raya lagi...

Sebulan berpuasa,sebulan jua berhari raya...wahhhh bleh gitu??? Seperti biasa..1st day raya..g umah MIL dulu kat kelana jaya..melantak lemang,nasi impit,ayam masak merah dan juga nasi beriani...meriahkan juadah hari raya d rumah my MIL...merayau sana sini..sampai le ke malam..then dah penat gile..balik rumah rehat...

Raya ke2..hari sabtu..baru balik ke rumah mak kat Taiping...memang best..sebab apa..sebab juadah raya kat sana..menu utamanya adalah LAKSA..pebret aku tuh hokkeyy...dah bertalu2 sms masuk kt hp..bgtau..
"woii lyza..bila nak sampai ni..laksa dah siap.."
"hang kat mana lyza..mai umah nanti..ada laksa nie.."
"laksa siap..jangan tak mai"
"esok aku nk wat laksa..hang jgn tak mai.."
"kaklyza,esok nurul masak laksa..jangan tak mai plak..datang tau.."
meriah tul aku dengan acara laksanya..tu belum masuk yang kawan2 adik2 aku tapau..biasa la kan..nak bodek bakal kakak ipar..siap berbungkus2 gak la dapat laksa..kiranya seminggu aku kat Taiping..bekalan laska tak pernah putus...wahhh heaven giler aku kt taiping dgn laksa aku nie...hehehe..
kat rumah MIL kelana jaya
sorang lagi dok pulun makan..almaklum la sebulan berpuasa..
perjalanan balik ke Taiping raya ke2..ingatkan lengang le jalan..rupanya salah sangkaanku..kete still banyak.. cuma tak teruk sangat sangkut..sampai selepas terowong Ipoh highway..ada le satu kete unser ni kasik isyarat..tp hasben aku tengok cam tkde mende pun..pintu kereta sume ok..so kita orang wat tak reti je.. then tak lama pastu unser tu slow..kasik isyarat tangan suruh kete kami ni jalan dulu..then bila sampai dekat keretanya..baru dia tunjuk..rupanya..tayar kereta pecah..mujur jua tak jadi apa2 dalam perjalanan..berhenti la kami kat R&R Sungai Perak tukar tayar..terima kasih tak terhingga pada Unser kaler oren WKF133*...
**Arissa komplen..tu la mama..makan banyak sangat..dah berat dah kereta papa..sampai tayar pecah** nak lempang ke nak cili mulut laser tu..ngeh ngeh ngeh ngeh...
masa ni aman gile kereta..sb sume pakat tido keletihan...
raya ke3..kat rumah kasen..memandangkan kami ni tetamu yang boleh d katakan lewat gak la..so siap tapau laksa bawa balik..hahaha..muka tak malu betul..
selain dari jalan..jalan..raya...raya..open house..open house...laksa..laksa...kami wat BBQ jua..just for fun sb sume adik2 balik berkumpulkan..menu hanya la ayam,sotong n sosej je..
geng2 lelaki tukang bakar..
adik2 lelaki aku..(gambar bawah)baju merah - pipi,baju oren bersling bag-pai,baju hitam bersling bag - mamat,yang hujung sana tersengih ala2 perasan fernando torres - Nain..sorang lagi adik lelaki..gambar atas yang berseluar biru tu - farid
Makan time...yang 2 girl ala2 kontrol aye tu..baju kunin tu Fatin,baju putih rambut *keli*,acu
cucu mak aku..8 orang..sorang lagi masih dalam pantang..so tk dpt le bergambar kt sini..
..fuyooo banyak penin oo..tambah2 dengan sorang ala bam2 tu(gmbr depan sekali belah kiri)..perghhh gile punya baik la sorang ni...sebelahnya..Ryan Haikal..sorang2nya cucu lelaki mak aku buat masa nie..yang berdiri tu..tentunya anak aku..arissa,natasha,Insyirah - kakak haikal n Qashrina..sorang lagi dalam pantang, Dalilia Hana
dan lagi..xtvt seterusnya...mandi sungai..terjun kt Ostin@Taman Suria...kejernihan dan kedamaian serta kesejukkannya..tak terkata...kena g sendiri dulu..baru tau.. ;)
Penuh dengan xtvt d Taiping..tapi memang best n enjoy..Hari Jumaat pukul 1 pagi..kami sekeluarga bertolak pulang dari Taiping ke Subang...tapi acara raya masih d teruskan lagi..tunggggguuuuu.. :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels