Meh jadi kawan saya.. ^_^

Saturday, May 15, 2010

# 516 - 518 My lovely Barca FC

 
 
Suka amat sangatnya aku dapat fms yang ini..my barcelona..fms idaman aku..i love barcelona..apakah sb Lionel Messi atau Puyol atau aku memang suka team Barcelona...yah yah yah yah...aku akui..aku memang suka team Barcelona and ManU..cuma selalunya ManU tu lebih ler..hehehe..dan aku frust yang amat sangat sebab CR keluar ManU g ke Real..dan paling frust..aku takda fms Milan lagi...uwaaaaaaaaaaa...
Jom kita cerita pasal Barcelona Football Club plak.. ;)

Liga Spain dah hampir sampai ke penghujung nieh dan Barcelona masih d tangga teratas beza satu mata dengan Real..dah aku harap perlawanan terakhir hujung minggu nieh d menangi oleh Barcelona walaupun aku mengharapkan Cristiano Ronaldo mejadi penjaring terbanyak..:))

Korang mesti konpius kan..aku minat Barcelona tapi aku nak plak CR dapat jaringan terbanyak..well apa leh buat..tokoh bola sepak kegemaraan aku sekarang ni ialah CR selain dari David Beckham,Torress,Messi,Rooney, dan lain2..
Liga Spain ni kalau di ikutkan la..bagi aku hanya 2 pasukan yang terkuat iaitu Real n Barcelona..takda lagi team lain yang boleh menggugat 2 team nie..so keseronokkan nak menontonnya kurang jika d bandingkan dengan EPL..EPL selain MANU,Arsenal,Liverpool n Chelsea..banyak lagi team lain yang boleh bagi saingan. Contohnya season ni..Liv tercampak nun ke bawah dan Hotpsurs di kelompok 4 team terbaik..
Berbalik pada Liga Spain..yang saling bersaing hanya 2 club yang saling mencabar..Valencia walaupun menduduki tempat ke3..tanpa pointnya jauh berbeza dengan Real n Barca..begitu jua d tempat ke4 Sevilla..
Walau apa pun..sesekali pasukan bawahan boleh menyentak 2 club gergasi nieh..dan apa pun..aku tetap sayang Barcelona...:)))

Pep Guardiola - coach Barcelona mencipta record hari ini dalam sejarah Barcelona memenangi 6 kejuaraan musin lepas iaitu Spanish League,Spanish Cup,Spanish Super Cup,UEFA (tapi this season tersingkir kalah dengan Inter Milan),Fifa Club World Cup and satu lagi tak henggat la plak..
Pep Guardiola coach Barca dan juga bekas pemain Barca
Barcelona
FCB.svg
Full nameFutbol Club Barcelona
Nickname(s)L'equip blaugrana (team)
Culers or Culés (supporters)
Blaugranes (supporters).
Founded29 November, 1899
(as Foot-Ball Club Barcelona)
GroundCamp NouBarcelona
(Capacity: 98,772)
Honorary PresidentJohan Cruyff
PresidentJoan Laporta
Head CoachJosep Guardiola
LeagueLa Liga
2008–09La Liga, 1st
Home colours
Away colours
Third colours

Birth of FC Barcelona (1899–1922)

On 22 October 1899, Joan Gamper placed an advert in Los Deportes declaring his wish to form a football club. A positive response resulted in a meeting at the Gimnasio Solé on 29 November where eleven players attended: Walter Wild, later to become the first director of the club, Lluís d'Ossó, Bartomeu Terradas, Otto Kunzle, Otto Maier, Enric Ducal, Pere Cabot, Carles Pujol, Josep Llobet, John Parsons and William Parsons. As a result Foot-Ball Club Barcelona was born.(wikipedia)
 
Barcelona founder Joan Gamper.(ni ler rupa dia)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels