Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, September 6, 2011

What???Serioussss???OMG!!!

Dalam kita bergembira menyambut hari raya...tidak ku sangka ada yang tersiksa...kalau manusia boleh bercakap,memberitahu,merintih,meminta d kasihani..tapi yang ni??????
Hanya pasrah d lakukan sebegini.....
Aku speechless...
Aku selaku pencinta kucing/pet dan mempunyai kucing d rumah..takleh bayangkan sekiranya kucing aku d perlakukan sebegini...
**ini DD kucing kesayangan kami sekeluarga**
Dengan tak d beri makan,minum, d campur dengan kucing2 yang lain..adusssss..betapa stressnya kucing2 ni d sini...
Sedey sangat..walaupun kucing-kucing tu haiwan tapi janganlah d perlaku sebegini...cuba la kalau korang plak yang aku kurung bersempit2 dan tak bagi makan n minum...suka ke?????
Bodoh bangang punya manusia...
Dah ko amik amanah orang..ko buat plak cenggini...cukup tak amanah dan tak bertanggungjawab...kat dunia ko bleh la lari..kat akhirat sok..mejawab la...buat malu orang Islam je.. huh..
Tahu la ko nak raya kan...tapi kalau dah rasa2 nak raya gak.. tutup je kedai tu..takyah buka...duit nak...tapi cam sial je ko buat....
Kalau tengok pakej yang PETKNODE tawarkan rasa macam best sangat...siap compare dengan tempat jagaan lain lagi...
*********************************************************************
Setiap nilai ringgit yang dikenakan ke atas anda adalah untuk:-
  • Ruang yang selesa dan keselamatan yang dijamin. Ini adalah kerana nilai yang anda bayar adalah untuk keselamatan kucing anda 24/7 di samping tidak mengabaikan keselesaan mereka.
  • Menjamin privasi kucing anda. Setiap unit dilengkapi dengan sneeze-barrier yang menghalang pandangan kucing anda dengan unit bersebelahan. Ini sekaligus dapat mengurangkan tahap stress kucing anda.
  • Memastikan kucing anda tidak hilang semasa di dalam jagaan kami. Ini dapat dilakukan dengan kawalan keselamatan yang ketat. Pengunjung termasuk pemilik kucing sendiri tidak dibenarkan sama sekali untuk memasuki kemudahan cat boarding. Hanya staf yang bertugas dan pemilik perniagaan sahaja yang dibenarkan masuk.
  • Menghalang sebarang kecederaan fizikal ke atas kucing anda. Ini dilakukan dengan memastikan setiap kucing mendapat perhatian yang menyeluruh. Pemilik yang memilih agar kucing mereka dilepaskan seketika untuk bermain akan dipantau melalui servis “Supervised Playpen Hour” kami. Pergaduhan adalah mustahil kerana kami tidak mengamalkan konsep “free-roaming”.
  • Kos tambahan seperti pasir dan minuman, air-cond dan sebagainya adalah tanggungjawab kami. Ini bertujuan untuk mengurangkan beban yang perlu ditanggung oleh pelanggan.
Sekiranya anda memilih untuk menggunakan seleksi makanan yang kami sediakan, kadar yang dikenakan adalah serendah 89 sen sehari.
Perkhidmatan jagaan kucing kami didatangkan dengan servis grooming pada kadar yang istimewa. Anda bolehlah membawa pulang kucing anda dalam keadaan segar dan wangi dengan kadar serendah RM9.90 sahaja.
***************************************************************
Sayang sekali ini hanya sekadar iklan...iklan yang tak serupa bikin....kesian sangat kat kucing2 yang teraniaya tu...
Ni tuan punya pet shop tu..eeeeeeeee...geramnyaaa aku....
Lagi gambar..sebak aku..sedey sangat....
Mati berpelukkan antara ibu dan anak...sakit dada aku menahan sebak dan sayu
 
Takziah pada tuan punya kucing..aku sangat2 simpati..moga ini semua menjadi pengajaran untuk kita, agar berhati-hati d lain kali..murah atau mahal bukan ukurannya..tapi sikap dan sifat tanggungjawab dan penyayang terhadap binatang perlu d ambil kisah sebelum menghantar pet kita pada Cat Boarding...

**gambar2 rujukan pelbagai blog dan gugel search**

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels