Meh jadi kawan saya.. ^_^

Thursday, June 9, 2011

Pulau Perhentian Day 3

Kat Pulau Perhentian..tak banyak xtvt yang aku n my family lakukan...
Selain dari makan,tido,baca novel,berendam kat pool n laut..
Nak scuba?? hehe...tak berani..lesen pun tarak...
Nak jungle trekking??? emmm separuh jalan...marah tul aku...anak2 n hasben tak larat..
cesss sungguh tak Pengakap Selamanya cam aku..:P
B4 snorkeling kali ke2..try la Jungle Trekking...
Jungle Trekking la sangat kan..dengan berselipar je..tanpa bw minum or makanan...:P
hanya bawa Cekedis je...jadi sendiri mau ingat le boleh jalan sampai kemana je...
Possing je lebey.. #-o jalan tak sampai sekilo..dah ajak balik...:-O
Tak burn langsung kambing yang aku dok pulun makan tu... X_X
Jakun tul tuan punya blog nie..aku la tu..mushroom pun nk amik gambar..pe nak buat.. aku tak pernah tengok mushroom sebesar nie..agak2nya buat mushroom soup..d luluskan tak..;)
 Baru selangkah dua..dah penat.. ~X(
Yeayyyyy..juara...rasanya ni le sorang anak yang ikut jejak aku..kuat berjalan n tak reti penat..4 hari 3 malam d Pulau Perhentian..taknak makan langsung...main je..pastu tak retu penat plak tu..makan plak terpaksa d paksa..baru d makan...cuma tang makan je tak ikut aku yang kuat makan..:P
Kabus d Pulau Perhentian..:)) :)) banyak la kabus..kamera je berkabus..tengah get ready nak snorkeling kali ke2..
Boat lagi...penat aku..Natasha lagi la muka dah penat..semalaman demam..makan je muntah..agaknya terlampau melasak jungle trekking tadi kut..takpun dah mabuk..
Aku yang masih kagum dgn keindahan laut..
Snorkeling lagi..tapi kalini snorkeling d laut dalam..takda la dalam sangat..:D cuma boat kalini tak berlabuh d pantai..teroleng-oleng d laut sahaja...
 Banyak gile ikan..tapi hat jenis ni je la yang aku nampak..sebab selamba je ikan2 ni berenang2 bersuka2an d depan aku...yang jauh d karang..memang kirim salam le nak nampak utk perabun :-B cam aku nie..
Bagi makan ikan..sakit gak kena gigit..
Aku pun teringin gak..buat juga :)) gambar je takda..cukup untuk tatapan sendiri..;) tapi masa ni aku tak lama d laut..gile banyak boat keluar masuk d kawasan ni..aku dah penin :-& d buai ombak..perghhh tak menahan rasa.. naik berehat atas boat..sementara menuju ke tempat ke2..tapi rupanya..atas boat lagi aku penin.:-& ..kalau la pantai tu dekat..dah lama aku berenang ke pantai..gile tak menahan...
1st place..ok lagi..tak lama menunggu atas boat..kami menuju ke tempat ke 2 plak...kat sini,aku pasrah dah.. takleh dah turun ke laut..tak lalu..penin sangat..berehat je atas boat..yea sangat la boleh rehat...dengan boat yang banyak lalu lalang, dengan ombak lagi membuatkan boat teroleng oleng ..aku dok menahan muntah.:-&  . gile berpeluh2 aku..meleleh2 peluh d dahi..tak bleh nak kata la lagi cam perasaan mual nie...tapi apa pun.. dua orang nie..tetap enjoy..:P
 
Hampir 40min d sini dan 40 min sengsara aku menahan muntah...boat bergerak ke Shark Point...my hasben tanya kat orang boat tu..leh hantar tak kami sekeluarga balik dulu..sebab aku dah penin ya amat..tapi sangat menghampakan..memang tak boleh...pasrah je la....:(
D Shark Point..dah ramai ahli atas boat yang tak turun..panas pun ya..sebab snorkeling ke2 ni waktu petang, lagi satu mungkin rombongan boat kalini dah veteran..so kurang la meriah compare dengan rombongan semalam...
Arissa yang mulanya nak turun..tapi dengar je perkataan SHARK..terus kensel.. :))
Dan akhirnya...saat yang ku tunggu telah tiba..masa untuk balik ke pantai..perghhh gile best...terus aku rasa macam nak cium je pasir tempat aku berpijak tu..lega seleganya...tapi kepala tetap pusing...
Anak2 balik snorkeling..terjun ke pool,aku balik bilik,mandi and berehat...and seharian tu..sampai la tidur malam..penin masih tak hilang...
Mujur la esok pagi bangun..kepala dah ok dari "ping"....NEXT................to b continued.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels