Meh jadi kawan saya.. ^_^

Tuesday, April 20, 2010

My new baby

Oooo lala tropika...harini hari yang penuh bersejarah..hati aku tersangatlah gumbiranya..tanpa aku sedari..rupanya my rabbit pregnan..memang aku tak tahu langsung..cuma pagi ni cam biasa aku akan ke rumah dorang,nak kasik makan,air,bersihkan rumah dorang,tetiba aku tengok ada mende menguit2 kat tanah..aku ingat apa mende la menda tu..bila dekat..rupa2nya ya Allah..anak Bwhite(nama rabbit betina..sebab dia putih,aku panggil dia Bwhite)..kutip2 la aku dengan laki aku anak2 Bwhite yang bersepah2 tuh kat bawah rumah dorang..siannya baby tuh..mesti Bwhite beranak malam tadi n baby2 tu mesti kesejukkan..mujur takda kucing or binatang lain merayap kt umah rabbit tuh..kalau tak,sure habis kena makan and aku takkan tahu Bwhite dah beranak..
So lepas kutip2 anak2 Bwhite yang berterabur kat bawah tuh..aku n laki aku mulakan proses mengasingkan Bwhite n Bblack(c jantan,kaler bulunya black n white tu yang jd Bblack)..mula2 my hasben darling carikan kotak n kain utk wat alas baby rabbit..ni la hasilnya..
pastu fikir2 balik..kecik la plak kotak nieh..camne c Bwhite nak masukkan n susukan baby tuh..so sekali lagi my hasben darling cari kotak yang lebih besar n kali ni lapik dengan rumput plak..ni la hasilnya..

 
Bwhite..pandai2 la ko jaga baby2 ko ya..n harap2 keenam2 ekor ni selamat sejahterala sampai ke besar..
Bwhite n Bblack..masa tgh happy2 berdua2an..makan kangkung bersama2..tapi harini terpaksa berpisah untuk mengelakkan baby2 tu kena makan...
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Angels